torsdag 3 januari 2013

Miljötänkt


Tänk vilken bra hjälp jag fick av er bloggvänner med att hitta ett fokus för årets miljötänk. Det blev snabbt klart för mig var mina insatser ska ligga.

Tant Otteskruf och Växthusliv gav mig tanken att försöka "smitta" det vill säga påverka andra till att tänka mer miljövänligt och ekologiskt. Så nu kära vänner kommer ni alla bli miljöpåverkade av mig.

Kaatzi väckte mitt mycket dåliga samvete när det gäller handlingskassar. De är nästan aldrig med inne i affären utan ligger hemma så jag måste köpa nya kassar. Nu är det slut på det!

Sedan var det min barndomsvän Ewa som hade handlat en klänning gjord av återvunna PET-flaskor i Berlin. Då slog det mig att jag inte har en aning om vilka affärer i min närhet som säljer kläder med miljötänk så det kommer jag att undersöka. Självklart kommer jag att tipsa er efter hand här på bloggen.

Tack för hjälpen och gott nytt miljöår!

Katarina



1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...