tisdag 15 september 2015

Helt plötsligt var det dags igen

Vissa saker går inte att avsluta och en sådan sak är bloggandet. Jag trodde att jag skulle vara nöjd med att blogga enbart om mina utflykter och resor på Fröken Kråknäs på vift men så var det inte. Det finns ju så mycket mer att skriva om, som till exempel att jag idag har gjort bokcirkeldebut. Trots att jag i så många varit en riktig boknörd har jag aldrig deltagit i en bokcirkel. 

12 damer i mycket varierande åldrar, med det gemensamma intresset böcker samlades på kommunens bibliotek för att få den första boken. Spänningen var hög, nästan som på julafton, när cirkelledaren plockade fram boken vi ska läsa till nästa gång. Det blev en helt ny författare för mig, Chimamanda Ngozi Adichie, och boken var Americanah.


Väl mött igen!

Katarina

2 kommentarer:

  1. Man vet aldrig vad som kommer tillbaka :) Spännande med bokcirkel.

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka. Klart du skulle tillbaka hit ;) Mitt läsande går i vågor. Tycker om att läsa och har svårt att slita mig ifrån när jag väl börjat. Om det är en bra bok. Spännande med en ny författare!

    kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...